Appeltje eitje!

Zodra carnaval voorbij is, mag het van mij wel gebeuren....... Laat de lente maar komen. Helaas valt carnaval heel vroeg dit jaar, dus zal ik nog even geduld moeten hebben.
Voorlopig nog geen fluitende vogeltjes, warme zonnestralen, zonder jas naar buiten, ramen en deuren open zonder dat je binnen zit te bibberen.

Het voordeel van vroeg carnaval is dat we ook vroeg Pasen hebben. En daarom ben ik alvast aan een lente-project begonnen in heerlijke pastelkleuren met een vleugje goud.



Het zijn eierwarmers geworden voor bij het paasontbijt. Een snel klaar werkje.....appeltje, eitje!
Graag wil ik met jullie het patroon delen.

Benodigdheden 
Haakkatoen in pasteltinten (bijv. Phildar coton 3)
Haakgaren goud
Haaknaald 2,5
Stopnaald
Schaar

Werkbeschrijving
Toer 1: Haak in een magische ring 10 stokjes (10)
Toer 2: Haak 2 stokjes in elk stokje (20)
Toer 3: Haak 2 stokjes in elk 2e stokje (30)
Toer 4: Haak 2 stokjes in elk 5e stokje (36)
Toer 5: Haak in elk stokje 1 stokje (36)
Toer 6: Wissel van kleur en herhaal toer 5 (36)
Toer 7: Haak met goud in elk stokje een vaste (36)
Toer 8: Wissel van kleur. Begin met *een vaste, sla 1 steek over en haak in de volgende vaste 4 stokjes, sla 1 steek over* Herhaal tussen * en * totdat je rond bent. Hecht af.


De eierwarmers heb ik afgemaakt met een lederen labeltje of een klein bloemetje met een blaadje.
De labeltjes heb ik zelf gemaakt. Wil je ook zo'n leuk labeltje dan kun je deze bestellen via www.mez11.nl
Zij heeft deze maand nog een leuke actie lopen van labeltjes met de tekst 'blij ei', ook heel toepasselijk!

Wil je graag een bloemetje maken?
Ik heb ze als volgt gemaakt:
Haak in een magische ring 2 lossen, 2 stokjes, 2 lossen en een halve vaste. Herhaal dit 5 x zodat je 5 bloemblaadjes hebt. Magische ring sluiten en voila!



Veel haakplezier!



Reacties

  1. ohhh wat zijn ze leuk,die kleurtjes wauw bedankt voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal leuk ik heb je op mijn publieke FB site gelinked https://www.facebook.com/jennekevm/
    x Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Jenneke! Wat een complimenten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These egg warmers are too cute! Such lovely colors!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts