Gehaakte kussens


Mijn Instagram-volgers zagen ze al een hele tijd geleden voorbij komen: mijn gehaakte kussens. Afgelopen weekend heb ik ze vastgenaaid op een kussenhoes en konden ze ook op Facebook geshowd worden.


Het patroon van het grote kussen heb ik via Pinterest gevonden: http://pukado.blogspot.nl/2014/10/crochet-mood-blanket-2014-october.html
Ik heb alleen nog een extra toer in crème toegevoegd.


Het kleine kussen in pasteltinten heb ik als volgt gehaakt:
(voor het eerste stokje van elke toer worden 3 lossen gehaakt)


Haak 4 lossen en maak er met een halve vaste een ring van. Haak in de ring 8x *1 stokje en 1 losse*. Sluit met een halve vaste.




Haak in elke lossenboog 2 stokjes en 1 vaste. Sluit met een halve vaste.



Haak in elke lossenboog *2 stokjes, 1 vaste, 2 stokjes, 1 vaste*. Sluit met een halve vaste.



Haak in elke lossenboog 3 stokjes en 1 vaste. Sluit met een halve vaste.




 Haak in 1 lossenboog (dit wordt een van de hoeken) *3 dubbelstokjes, 2 lossen, 3 dubbelstokjes, 1 losse*
In de volgende 3 lossenbogen haak je 3 stokjes en 1 losse. Nu kom je weer bij een hoek en herhaal je bovenstaande. Sluit met een halve vaste.




Haak in elke lossenboog 3 stokjes. Alleen in de hoeken haak je 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes.
Sluit met een halve vaste.

Mocht er iets niet duidelijk zijn of zitten er fouten in dan hoor ik het graag! 

Veel plezier!





Reacties

Populaire posts