Gehaakte sjaal

Voor het haken van deze sjaal koos ik voor een wat stoerdere kleur.


Ik heb gehaakt in de granietsteek. Voor een luchtiger effect heb ik in een aantal toeren de vasten vervangen voor stokjes (zie toer 5 en 6 in onderstaand schema).
In totaal bestaat de sjaal uit 30 toeren.


Wat heb je voor deze sjaal nodig:
8 bollen Phildar Aviso (ik koos voor de kleur Palmier)
Haaknaald 7

Voor de sjaal heb ik 241 lossen + 2 lossen opgezet en daarna volgens bovenstaand schema gehaakt. De toeren 5, 6, 15, 16, 25 en 26 heb ik met stokjes gehaakt. De rand heb ik eenvoudig gehouden en rondom vasten gehaakt.



Veel haakplezier!

Reacties

  1. wat een leuk patroon! dit ga ik in de voorjaarsvakantie maken! dank je wel :-)
    een vraag, jij heb het over 30 toeren, is dat dan volgens de tekening na de zesde toer weer toer 1?? dus 5 x 6???
    bedankt alvast,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sorry, lees het nogmaals en ik heb het nu helemaal door...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. https://www.facebook.com/jennekevm/ ook deze enorme leuke sjaal heb ik gelinked x jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely scarf.
    Congratulations for having been choosen by Annemarie!
    Hugs
    Ni a

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely scarf.
    Congratulations for having been choosen by Annemarie!
    Hugs
    Ni a

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sjaal en perfect voor dit jaargetijde!
    Bedankt voor het delen van het patroon, deze komt op mijn TO-DO lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoeveel wol heb ik nodig ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo ik had deze sjaal al heel lang opgeslagen op mijn gsm en nu ga ik er eens aan beginnen. Alles is duidelijk behalve de grote 0 soms bij het begin en einde. Is dit ook een losse? grtjs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts