Patroon slaapmaskertjes



Voor het slaapfeestje van mijn dochter haakte ik deze slaapmaskertjes.
Het idee deed ik op Pinterest op. Helaas zat er geen patroon bij, maar wel een flink prijskaartje.
En dan is het mooi meegenomen wanneer je handig bent met de haaknaald.... een paar uurtjes hobbyen en dan .... tadaaa!


Het patroon heb ik voor jullie uitgeschreven.

Benodigdheden:
Haakkatoen van Drops Paris in verschillende kleuren
Phildar Coton 4 in geel (voor de snavel) en in zwart voor het borduren van de ogen
Haaknaald 3 en 4

Werkbeschrijving:

Haaknaald 4 en Drops Paris wit
Elk 1e stokje van een nieuwe toer wordt gehaakt als 3 lossen.

Toer 1: Haak in een magische ring 12 stokjes en sluit met een halve vaste (12)
Toer 2: Haak in elk stokje 2 stokjes, sluit met een halve vaste (24)
Wissel van kleur
Toer 3: Haak in elk 2e stokje 2 stokjes, sluit met een halve vaste (36)
Hecht af.

Maak nog een oog zoals hierboven beschreven. Naai of haak de ogen aan elkaar.
Ik heb het gedaan door in de laatste toer van het 2e oog 3 stokjes meteen aan het 1e oog vast te haken.

Snavel:
Haaknaald 3 en Phildar coton 4

Haak 5 lossen + 1 keerlosse
Toer 1: 5 vasten + 1 keerlosse
Toer 2: eerste 2 steken samen haken, 2 vasten + 1 keerlosse
Toer 3: 4 vasten
Toer 4: eerste 2 steken samen haken, 1 vaste + 1 keerlosse
Toer 5: laatste 2 steken samen haken
Afhechten en snavel tussen de 2 ogen bevestigen.

Borduur met zwart de ogen.

Voor de pluimpjes heb ik per pluimpje 8 draadjes van 14 cm geknipt.
Na het bevestigen heb ik ze op de gewenste lengte afgeknipt.


Nu alleen nog elastiek eraan...... Welterusten!!

Reacties

  1. Leuke slaapmaskers. Jammer dat je het patroon op mijn blog nog niet had gezien. Het is een vertaling van het originele Engelse patroon. Kom gerust eens verder neuzen naar andere gratis patronen op mij blog: http://www.bitofcolor.nl/search/label/slaapmasker
    Hopelijk was het slaapfeestje een groot succes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts