Onderzetter - wandhanger

In een van de goodiebags die ik op het Haken-en-plukken-feest had ontvangen zat een streng van het nieuwe Chunky Cottongaren van byClaire. In de prachtige kleur Iceblue.

Ik wist al snel wat ik ervan zou gaan maken.... een grote dromenvanger/wandhanger.



Afgelopen juni ontwierp ik 2 dromenvangers voor de haakfabriek. Toen leek het me al leuk om ook eens een grovere versie te maken.

Tijdens onze vakantie in Kroatië had ik van een deel van het patroon van de kleine dromenvanger al onderzetters gemaakt. Dit patroon heb ik nogmaals gebruikt voor de wandhanger.



Het is een leuk, snelklaar  projectje geworden!

WAT HEB JE NODIG
1 streng ByClaire Chunky Cotton Iceblue 006
haaknaald 9
Ring met een doorsnee van 30 cm

Haak volgens het haakschema.
Let op: elke toer wordt gesloten met een hv in de 1e steek!
START Haak 8 vasten in een magische ring (of in een ring van 4 lossen)
TOER 1  Haak 5 lossen (= 1e stokje + 2 lossen), *stokje in volgende vaste, 2 lossen*. Herhaal * tot *.
TOER 2  Haak 3 lossen (= 1e stokje), 3 stokjes in hetzelfde stokje, 2 lossen, *haak 4 stokjes in het volgende stokje uit de vorige toer, 2 lossen*. Herhaal * tot *.

TOER 3  Haak 3 lossen (= 1e stokje) en nog 3 samengehaakte stokjes in onderliggende 3 stokjes, 3 lossen, stokje in de lossenboog, 3 lossen, *4 samengehaakte stokjes in de onderliggende stokjes, 3 lossen, 1 stokje in lossenboog, 3 lossen*. Herhaal * tot *. 

TOER 4 Haak een rand van vasten. Hecht af en werk de draadjes weg.

Pak de ring en haak vasten om de ring. Iedere 13e vaste haak je ook vast aan de dromenvanger. Neem hiervoor de vaste die boven de samengehaakte stokjes zit.

De rest van het garen heb ik gebruikt om de dromenvanger te versieren.



Reacties

Populaire posts