De Ursula-deken

Wat heb ik via Instagram veel positieve reacties gekregen op mijn gele deken!
Het patroon is niet van mij, maar komt uit het prachtige boek 'Eindeloos haken' van Marianne Dekkers-Roos oftewel Marretjeroos




Eigenlijk is het geen patroon van een deken, maar van een omslagdoek: de Ursula omslagdoek. Echter vond ik het effect van het patroon zo mooi dat ik er een deken van heb gemaakt.
De deken bestaat uit allemaal hexagons, die samengehaakt een ster/bloem vormen.



Als kleur heb ik gekozen voor een mooie geel: Mustard 015 van Yarn and Colors (Epic garen).



Het patroon kan ik hier natuurlijk niet delen, maar ik kan wel uitleggen hoe ik de deken heb samengesteld. Samen met het boek kun je de deken dan ook maken.

Mijn deken bestaat uit 8 rijen van 10 hexagons, zoals in onderstaand schema. Aan de korte zijden heb ik halve hexagons gehaakt om de zijde recht te krijgen.



In totaal heb ik 29 bollen gebruikt en heb ik gehaakt met naald 4.
Als rand heb ik alleen een toer vasten gehaakt. Want meer heeft deze deken als rand niet nodig.


De deken is ongeveer 1 x 1,45 meter groot.

Ik ben helemaal happy met het eindresultaat. De deken hangt nu in de keuken over de klepbank te pronken.

Veel haakplezier!!

Reacties

Populaire posts