Soyeuse sjaal

Ruim 2 jaar geleden was ik uitgenodigd op de #fontyborgowolfuif
Vanuit dat feestje is het eerste Borgo magazine ontstaan: Let's get chunky. Ook ik heb hiervoor een aantal patronen mogen ontwerpen.

Afbeeldingsresultaat voor let's get chunky

Door alle aandacht voor het Borgo de Pazzi garen zouden we bijna vergeten dat we ook nog met het prachtige Franse garen van Fonty naar huis gingen.
Tot mijn schaamte moet ik wel bekennen dat dit garen grotendeels in een grote tas tussen mijn wolvoorraad is verdwenen, schaam.....

Maar met de start van een nieuw jaar komen ook de goede voornemens om de hoek kijken. Ondanks dat ik niet van de goede voornemens ben (omdat ik me hier toch niet aan kan houden) nam ik me voor om in 2019 geregeld de voorraad in te duiken en met garen wat ik heb liggen aan de slag te gaan. Dus voorlopig even geen garen kopen. Ik besef me nu dat dit waarschijnlijk heel hakend en breiend Nederland roept op 1 januari 😂




Om niet meteen de fout in te gaan heb ik begin januari de vlizotrap naar beneden getrokken en op zolder (yep, daar ligt mijn voorraad, niks fancy atelier) een paar mooie bolletjes van Fonty uitgekozen. 
Ik ben gestart met een aantal bolletjes Soyeuse. Ik vroeg me af of dit daadwerkelijk een Frans woord is en heb het daarom met Google translate vertaald. Het betekent 'zijdeachtig'. Dit klopt ook, want het garen bestaat uit een mix van 70% merino wol en 30% zijde. Dit zorgt ervoor dat het garen niet alleen heerlijk zacht is maar dat het ook een hele mooie glans heeft.



Ik heb er een fijne sjaal/omslagdoek van gemaakt. Het patroon deel ik hier graag met jullie: Soyeuse sjaal.
Haak het ook eens met dik garen zodat je een heerlijke chunky sjaal krijgt. Ik denk dat ik dat zelf ook nog een keer ga doen. Laat je het me via Instagram weten?

Veel haakplezier!!


Populaire posts